vaswka
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

است که بتواند به راحتی رنگدانه ها را در خود حل کند و سرعت خشک شدن را بالا ببرد.

حلال هایی با نقطه ی جوش کم سبب بهبود سرعت تبخیر و به جای ماندن سریع رنگدانه ها روی سطح می شوند.

حلال های رایج مورد استفاده در جوهر ها عبارتند از :

انواع ترکیبات آلی مانند هیدروکربن ها (حلال های آلیفاتیک مانند نفتا ؛ هیدروکربن های پارافین مانند پنتان ، هگزان ، هپتان ، ایزوکتان ، روغن معدنی و حلال های آروماتیک مانند بنزن ، تولوئن و زایلن، حلال های خانواده ی 400) ، الکل ها (الکل های مونو هیدریک مانند الکل های متیل ، اتیل ، پروپیل و ایزوپروپیل و الکل های پلی هیدریک مانند گلیکول و گلیسرول) ، کتون ها (مانند استون ، متیل اتیل کتون ، متیل ایزوبوتیل کتون و سیکلوهگزانون) ، استرها (مانند اتیل استات ، پروپیل استات ، استات بوتیل ، ایزوبوتیل استات و آمیل استات) و سایر مواد آلی مانند اتر ها (مانند دی اتیل اتر ، ایزوپروپیل اتر و تتراهیدروفوران).

ترکیب این مواد می تواند گرید های مختلفی از حلال چاپ را به وجود آورد.

برررسی قیمت ها
انواع هیدروکربنی ( شامل هیدروژن و کربن)، ارزان ترین نوع حلال های مورد استفاده در این صنعت است. با این حال ترکیبات آروماتیکی حلالیت کمتری نسبت به سایر مواد دارند و اشتعال پذیری و سمیت بالاتری از خود نشان می دهند.

سایر حلال ها علاوه بر هیدروژن و کربن شامل اتم های دیگری نظیر اکسیژن می باشند. این مواد اغلب ارزان تر و دارای سمیت و اشتعال پذیری کمتر هستند. با در نظر گرفتن نقطه جوش می توان حلال های آلی را بهترین نوع ، در صنعت چاپ دانست. زیرا به راحتی در دمای اتاق یا کمی بالاتر تبخیر می شوند و فرایند خشک شدن را بهبود می بخشند.

الکل چاپ- الکل مورد استفاده در صنعت چاپ
با این حال توجه کنید که درجه فراریت مناسب یک حلال تابعی از مکانیسم خشک کردن جوهری است که قرار است در فرایند چاپ استفاده شود. جوهرهایی که باید با سرعت بالایی خشک شوند ، به حلال های بسیار فرار نیاز دارند ، در حالی که آن هایی که از طریق دیگر مانند اکسیداسیون یا اعمال گرما خشک می شوند ، ممکن است به حلال های با فراریت کمتری نیاز داشته باشند.

چه مواد شیمیایی دیگری در این صنعت استفاده می شود؟
حلال ها
رنگدانه ها
رزین ها
چسب
پیش بینی می شود رشد این صنعت در سال 2023 به 25 تریلیون دلار برسد. رشد پیش بینی شده به دلیل افرایش محبوبیت چاپ دیجیتال می باشد. با این حال روند رو به رشد بیماری کرونا می تواند تا حدودی محبوبیت چاپ را کاهش دهد و ممکن است بازار این ترکیب را تحت تاثیر قرار دهد.
نکات ایمنی:
از آنجایی که حلال ها به راحتی تبخیر می شوند و وارد هوا می گردند می توانند به راحتی از طریق مجاری تنفسی وارد ریه شوند و مشکلات تنفسی زیادی را به وجود آورند. در نتیجه انتخاب کم خطر ترین سالونت می تواند امکان ایجاد بیماری را در افرادی که با این مواد کار می کنند را به حداقل برساند.

اگر در این صنعت فعالیت دارید و جز افرادی هستید که با این مواد سر و کار دارید توصیه می شود که حتما محیط کارتان دارای تهویه ی مناسب باشد و نکات ایمنی لازم را در هنگام کار با آن رعایت نمایید.

https://tehran-chem.com/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ تیر ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۵۸:۲۰ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب