vaswka
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

تولیدی جوراب زنانه ، جوراب ها در زمان حال نقش مهمی در پوشاک دارند و این اهمیت بخاطر تاثیر در استایل و نوع پوشش بانوان می باشد به همین خاطر زنان بیشتر از مردان به آن توجه می کنند. تنوع در طرح های جوراب برای زنان و کودکان بیشتر از مردان است .

طرح های تولیدی جدید به قدری متنوع و زیاد می باشند که ممکن است نتوانیم تمام آن ها را معرفی کنیم اما تا حد امکان سعی می کنیم دسته های مهم را به شما معرفی کنیم و قواعد کلی استفاده از آن ها را به طور خلاصه در نکات به شما آموزش دهیم چرا که در استفاده هر نوع پوشاکی قواعدی وجود دارد که جوراب نیز مشابه آن ها می باشد.

در این مطلب تحت عنوان تولیدی جوراب زنانه به شما این قواعد را می آموزیم و شما را با طرح های کلی و محبوب آشنا می کنیم تا در نهایت مطابق با سلیقه شخصی خود بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید .


تاریخچه ورود جوراب زنانه به ایران :

ورود جوراب زنانه به ایران به زمان ناصر الدین شاه و قاجاریه باز می گردد . پادشاه اهل سفر قاجاریه در سال 1267 در سفر خود به انگلستان ، 18 جفت جوراب برای زنان خود سوغات می آورد او این جوراب ها را از شهر های برادموزد و برایتون آورده بود بنابراین طبق این داستان، زنان ناصرالدین شاه قاجار، نخستین کسانی بودند که جوراب پوشیدند.

در کتاب طهران قدیم، جعفر شهری نوشته شده است که در ایران اولین بار زنان ناصرالدین شاه جوراب به پا کردند و این پوشش به مرور وارد طبقات دیگر جامعه نیز شد بعد از مدتی جورابی به نام جز البسه مرسوم شد که گران قیمت بود و در مهمانی های مهم از آن استفاده می شد همین طور در دوره ای که ایران به دستگاه جوراب بافی کامپیوتری مجهز بود این دستگاه ها فقط قادر به بافت و تولید جوراب زنانه بودند که با گذشت زمان و با ورود دستگاه های جدید این دامنه به جوراب های مردانه و بچه گانه نیز توسعه یافت.


در رابطه با جنس ابریشم نیز می توان گفت : در سال 1000 میلادی جامعه به سمتی رفته بود که استفاده از جوراب نماد اشرافیت بود و تنها طبقه اعیان جامعه از جوراب استفاده می کردند. به دلیل استفاده اشراف زاده ها و اعیان از جوراب، توقع از کیفیت جوراب بالاتر رفت به همین خاطر در قرن 15 میلادی بود که از ابریشم به خاطر خاصیت کشسانی و نرم بودن در تهیه جوراب استفاده شد اما دلیل استفاده از ابریشم در جوراب تنها به دلیل جنس و کیفیت و نرم بودن آن نبود بلکه جوراب ابریشمی قوس پا را زیباتر نشان می دهد بعدها ابریشم را با مواد دیگری ترکیب کردند که در بخش خود به طور مفصل بیان خواهیم کرد .


اهمیت استفاده از جوراب :

جوراب پوشش مشخصی است که علاوه بر اهمیتش در زیبایی از پای شما در عوامل مختلف نیز محافظت می کند. جوراب ها عرق پا را جذب می کنند و اگر شخصی هستید که به چرم حساسیت دارید انتخاب مناسب جوراب برای شما اهمیت بیشتری دارد چرا که اگر جنس جوراب به گونه ای باشد که عرق پای شما را جذب نکند این امر باعث خیس شدن جوراب و تماس آن با چرم کفش می شود و در نهایت موجب ایجاد حساسیت و خارش در پاهای شما می شود.

شاید شنیده باشید که می گویند پا، قلب دوم انسان است و راحتی پا اهمیت زیادی دارد اگر جوراب مناسب نباشد باعث اذیت و بد اخلاق شدن شما می شود در نتیجه به جنس جوراب و سایز آن نیز دقت کنید. بله درست متوجه شده اید جوراب ها نیز سایز دارند که اگر در خرید به سایز مناسب خود، توجه نکنید فشردگی جوراب یا گشادی آن شما را کلافه خواهد کرد البته این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که سایزهای جوراب تولیدکنندگان مختلف، می توانند متفاوت باشند بنابراین می توانید برای خرید درست چندین بار جوراب های سایز مختلف را امتحان کنید. در ادامه جوراب ها رااز لحاظ جنس و طرح به تفکیک بررسی خواهیم کرد .

طرح تولیدی جوراب زنانه :

حال به سراغ معرفی 9 مدل جوراب زنانه موجود می رویم که از سایر طرح ها، معروف تر و محبوب تر هستند و برای تمام خانم ها الزامی است که از تمام این 9 مدل در کمد خود داشته باشند تا بتوانند مطابق سلیقه خود از آن در استایل روزانه خود استفاده کنند.


1. جوراب های نیمه پوش مدل mule :

جوراب ها به طور کلی برای محافظت پای شما در مقابل ترک خوردگی و راحتی در کفش و سایر عوامل تولید می شوند و جوراب های متفاوتی برای کفش های متفاوت وجود دارد. این مدل جوراب برای کفش های زنانه ای که پشت باز دارند طراحی شده است چرا که در این مدل جوراب ، تنها قسمت انگشتان پا یا سینه پا است که پوشیده می شود و واضح است که جوراب هایی که تنها سینه پا را می پوشانند مناسب کفش های زنانه ، جلو باز هستند و مشابه همین نمونه جوراب هایی برای کفش های زنانه پشت باز نیز وجود دارد این جوراب در نمونه های رنگ پا نیز در بازار وجود دارد.


2. جوراب های بدون رویه (جوراب های کف پوش یا جوراب های پاپوش ) no show socks :

اگر از کفش های لومز ، کالج یا باله استفاده می کنید می توانید این جوراب ها را تهیه کنید چرا که این جوراب های بدون رویه ، خیلی کوتاه هستند و تنها یک لایه کم ارتفاع در اطراف پا وجود دارند مفهوم استفاده از جوراب و طراحی این جوراب ، به این دلیل است که جوراب از بو گرفتن پای شما و ترک برداشتن کف پای شما جلوگیری می کند .

تولیدی جوراب زنانه


3. جوراب زنانه تا قوزک پا ankle length socks ,sneakers socks :

این جوراب های بدون ساق برای استفاده کفش های اسپرت و کتانی بسیار مناسب هستند که با دادن ظاهر شیک به پاهای شما ، مانع تاول زدن پاهایتان نیز می شود به دلیل استفاده از جوراب با کتانی است که از نام sneakers sock برای این جوراب ها استفاده می شود .

تولیدی جوراب زنانه


4. جوراب زنانه ربع یا quarter length socks , ankle socks :

این جوراب تمام مزایای مورد قبلی را دارد با این تفاوت و مزیت که این جوراب ، قوزک پای شما را نیز می پوشاند و از تاول زدن و گزیدگی پای شما توسط کفش محافظت می کند این جوراب ها برای افرادی طراحی شده است که می خواهند پاهای خود را از آلودگی حفظ کنند یا مخصوص خانم های محجبه ای است که نمی خواهند بین شلوار تا کفش دیده شود.


5. جوراب زنانه مهماندار crew socks :

این جوراب با ساق 12 تا 15 سانت خود به این علت این نام را به خود گرفته است که در گذشته خدمه و مهمانداران زن از آن ها استفاده می کردند. این جوراب ها برای گرم نگه داشتن پا در فصول سرما نیز مناسب است .


6. جوراب های زنانه حریر :

جوراب های حریر رنگ پا یا مشکی جذب سابقا متداول بوده است و هنوز از آن استفاده می شود اما به تازگی جورابی وارد عرصه مد شده است که از جنس حریر است با این تفاوت که از ناحیه ساق کمی گشاد تر و دارای مدل زیبایی است که این جوراب حریر را می توان با شلوارهای بگ کوتاه و شلوارهای جین پوشید . اگر به مد روز اهمیت می دهید حتما یک بار این جوراب را امتحان کنید و سعی کنید مطابق سلیقه خود سبک خاصی را برای استفاده از آن پیدا کنید.


7. جوراب زنانه تا زانو knee high socks :
جوراب زنانه بلند

این جوراب های زنانه به ماهیچه های بالای ساق می رسند و کمی پایین تر از زانو هستند به همین علت نام جوراب زنانه تا زانو را به خود گرفته اند. از این جوراب ها در فصول سرد و هنگام پوشیدن چکمه های بلند استفاده می شود و پاها را گرم نگه می دارند همچنین جنس نازک تر آن ها نیز برای پوشیدن با کفش ورشی برای خانم های ورزشکار گزینه خوبی است . در اوایل قرن 18 میلادی ، تغییر دوباره ای در پوشش ایجاد شد به این صورت که شلوارها بلندتر شدند و جوراب ها کوتاه تر شدند. در آن زمان جوراب های تولیدی را socks می خواندند یعنی نام امروزی جوراب . تا این زمان در تاریخ به جوراب ها stockings گفته می شد که امروزه به جوراب های بلند زنانه stocking گفته می شود .


8. جوراب های زنانه بالای زانو thigh high socks :

در قرون وسطی به علت تغییر در پوشش ، جوراب ها نیز دچار تغییر شدند چرا که شلوارها بلند تر شدند این جوراب ها در قرن 5 ام نیز نشانه تقدس و پاکی افراد مذهبی بود که به آن جوراب ها puttes نیز می گفتند .


همان طور که از نام این جوراب زنانه انتظار می رود ، این جوراب ها تا بالای زانو و تقریبا تا ران پا هستند . این مدل جوراب در سال 1560 برای اولین بار توسط ملکه الیزابت پوشیده شد و در گذشته مردان و زنان اسکاتلند این جوراب ها را با دامن های کوتاه می پوشیدند . از گذشته به علت نامناسب بودن نمایان شدن بالای زانو در بانوان از نگاه جامعه ، باعث شد تا این جوراب ها مصرف بالایی داشته باشند و از دسته های محبوب باشند امروزه همین جوراب های بالا زانو در طرح های فانتزی و متنوع برای پوشیدن با دامن های کوتاه استفاده می شوند همچنین در کشورهای مختلف غربی یا شرقی نیز به عنوان لباس فرم دانش آموزان در مدرسه با دامن کوتاه استفاده می شود .

9. جوراب پشمی زمستانی یا جوراب زنانه چین خورده cozy winter :
جوراب پشمی زمستانی
این جوراب های پشمی ضخیم که ظاهر زیبا و متنوعی دارند برای فصول سرد یا اقلیم های سرد طراحی و بافته می شوند و برای گرم نگه داشتن پا، اغلب جنس آن ها از پشم می باشد. همان طور که می دانید قدیمی ترین جوراب پشمی موجود، مربوط به قرن دوم میلادی است که آن را در نورسامبریا بریتانیا پیدا کردند این جوراب پشمی در سایز بچه گانه بافته شده است ولی در حالت کلی اولین جوراب بافته شده به اطراف رود نیل در مصر مربوط است . جوراب مذکور سایز بچه گانه جنس پشم، در موزه ی آلبرت و ویکتوریا نگهداری می شود .

تمام طرح های گفته شده در جوراب زنانه، در تولیدی ها توسط دستگاه بافنده مکانیکی یا دستگاه بافنده کامپیوتری بافته می شود اما چون تنوع بافت و طرح در جوراب زنانه زیاد است به همین خاطر دستگاه بافنده کامپیوتری در تولیدی برای این منظور بهتر است همچنین در رابطه با قیمت مدل های مختلف جوراب زنانه در تولیدی، می توان گفت همان طور که انتظار می رود هر چه جنس نخ به کار رفته بیشتر باشد یا جوراب ضخیم تر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود همین مورد برای جوراب های ساق دار نیز صدق می کند. بنابراین اگر تولیدی جوراب زنانه دارید به این موارد و اقلیم شهر و بازار فروش خود دقت کنید تا در پایان بتوانید سود مطلوب را بدست آورید.

جوراب های ساق دار و روند تغییر آن در تاریخ : در اواخر قرن 15 میلادی جوراب ها تغییر کردند به این شکل که تولید کنندگان جوراب های ابریشمی را با شلوارهای جذب جین ترکیب کردند و به این ترتیب ساق ها تولید شدند نکته ای که شاید جالب توجه باشد این است که در سال های اخیر بانوان از ساق ها استفاده می کنند و محبوبیت زیادی کسب کرده است اما در اواخر قرن 15 ، ساق جوراب های ابریشمی مذکور برای استفاده آقایان وارد بازار شدند .


جوراب جنس نایلون : در سال 1938 بود که نایلون اختراع شد این اختراع چنان تاثیری بر صنایع مختلف داشت که به صنعت جوراب بافی نیز وارد شد به این صورت که جوراب هایی از جنس نایلون تولید شد . این جوراب ها ، قدرت و کشش و فرم جدیدی را وارد صنعت جوراب بافی کردند امروزه نیز برای تولید جوراب از ترکیب نایلون با پلی آمید استفاده می شود البته ممکن است شخصی به جنس های خاصی از جوراب حساسیت داشته باشد و دچار خارش پوستی در ناحیه پا شود اگر در این دسته قرار دارید از جنس جوراب مصرفی خود اطمینان حاصل کنید.

منبع :

https://karassocks.com/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%ac%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%a8-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۱۵:۰۱ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب